Monday, May 10, 2010

24th week

mmm..
minggu ke 24.
mkna kata dah 6 bulan ku prektikel
byk blajaq?
xtahu la nk describe..
tp ada peruabahn byk
berat brubah wooo..
hehe
ilmu.mungkin ni sbg pmulaan mengenal dunia realiti.
kerja.kerja,kerja.
byk pngalaman d dgr.dr bos.mcm mn dia naik jd manager.
dr engineer br
mcm mn dia dibentuk dgn keras selama 2 thn b4 dia masuk yamatake.
berbaloi mungkin segala keputusan mereka buat
setakat ini.

dlm pjalanan semalam
byk aku belajar.luasnya ilmu.dan kosongnya diri ini selama amik degree.
tiada bbuah apa2pon ilmu aku tuntut.
mungkin ilmu mniru,
entah.
dia menegurku selepas bercerita dlm kereta waktu area batangkali, ''faiz,hg masih blajaq..blajaq ja..jgn kesah apa aku cerita.hg dengaq sedap kan aku cerita,tu hg mngelamun tu.''
yg penting final yr.hg buat elok2
bykkan projek
nnt intbu dia xde tny sgt apa pointer.tp die tny ape pojek kite penah buat
mksdnya..die nk thu sejauh mn capability kita nk handle projek2 diorg..
pointer pntg juga.slaloo kalo kerajaan diorg nk tgk org,pandu pd pointer..
so xde le aku kte x penting
:)

thanx bro.

dr segi kerja
internship ni byk ke arah projek kapal
mmhe tmpt docking
jauh nun selatan
team dtg dr utara

setakat ni dah buat pojek..5 kapal
i mean instrument part
ss tenanga 5
ss puteri delima
ss puteri intan satu
ss puteri mutiara satu
ss puteri delima satu

bhgn control valve + transmitter + dcs
bhgn cv buat maintenance
tx buat checking
dcs preventive maintenance

ade la skit2 ke-engineering-an
hehe
aku xcekap pon
tu yg pasti

tp thx tu team byk tlg ngajar dlm shutdown2 ni
byk knl kwn2 abg dlm kapal
byk knl perangai2 customer dalam kapal
byk knl bnda2 dlm kapal
itu suatu permulaan yg pasti

ayah pernah kata pas abes job 36 days nonstop time first pergi joho
''cmne kerje,penat? br tahu kan cmne penat keje..ok la tu''

kerja mndapat ilmu
kerja mendapat duit
kerja mendapat pengalaman

'muga solatku terjaga dalam kerja ku,ameen'

No comments:

Post a Comment